Erikas syskrin – Allmänna villkor

Företagsinformation
För köp som sker på denna webbplats ansvarar Erika Bergström, med organisationsnummer 801216-7865.
Information och bilder på hemsidan ägs av företaget och får inte “lånas” eller kopieras utan tillåtelse

Företagsadress
Basungatan 2, 421 40 Västra Frölunda 

Faktura adress (och juridisk adress)
Orkestergatan 19, 421 39 Västra Frölunda

Kontaktuppgifter
info@erikassyskrin.se
031-797 81 97

Priser
Varje vara anges inklusive moms i Svenska kronor. I varukorgen/ kassan ser man det totala priset inklusive moms, frakt och betalningar.
OBS! Tull och andra avgifter kan tillkomma för fysiska paket som skickas utom Sveriges gränaser.
Dessa avgifter betalas ej av Erikas syskrin

Leverans
Beställningar skickas normalt från oss inom 1-4 arbetsdagar.
Vinyltryck inom 5 arbetsdagar. Beställningsvaror 1-2 veckor
Observera att förlängd leveranstid kan förekomma vid reor, i samband med Syfestivaler och sy-mässor. Även oplanerade händelser så som sjukdom och vab kan påverka. Leveransen sker till den adress du har angett vid beställningstillfället

Frakt & Fraktmetoder
En fraktkostnad tillkommer på samtliga beställningar, denna beräknas vanligen efter vikt. Vi levererar din vara med Postnord eller DHL

OBS! Viktigt att du anger rätt mobilnr och e-postadress för orderbekräftelsen och avisering av paket
Paket som skickas med postnord till ombud ligger kvar i 7 dagar.

Outlösta paket som kommer i retur debiteras 150 kr
samt ny frakt tillkommer om paketet skickas på nytt igen

Tips! Ladda ner PostNords App till mobilen, då är det lättare att hålla koll på sitt paket och du få avin direkt i mobilen

Avbryta en beställning
Vi tar ut en Serviceavgift på 25 kr för att täcka våra kostnader som uppstår om en beställning avbyts. Det gäller beställningar som inte har skickas än, vid hel el. delvis återbetalning. För att täcka våra kostnader kring betalningen etc 

Skadade varor och reklamationer
När får dina varor är det viktigt att du kontrollerar så varorna inte är skadade eller felaktiga. Skulle varan vara felaktig, saknas eller skadad kontakta oss inom 3 arbetsdagar via e-post till adressen info@erikassyskrin.se så får du vidare instruktioner. Privatpersoner har 36 månaders reklamationsrätt enligt Svensk lag.

Ångerrätt och öppet köp
Som kund har du rätt att ångra ditt köp inom 14 dagar efter det att du har tagit emot varan. Ångerrätten kan endast utnyttjas om varan kan återlämnas i originalförpackning och är i väsentligen oförändrat skick. Du har rätt att öppna förpackningen och prova varan, men den får ej vara använd utöver detta. Vid utnyttjande av ångerrätt/öppet köp står kunden för returfrakten

Återbetalningsskyldighet
Om du utnyttjar din ångerrätt ska vi betala tillbaka hela varans belopp snarast eller senast inom 30 dagar från den dag då vi mottog varan. Du får själv betala returkostnaden när varan skickas tillbaka. 

Se även konsumentverket eller distanshandelslagen

Betalning 
Betalning sker genom vald betalningsmetod i kassan. Kort- och fakturabetalning tillhandahålls av Worldline AB


Kortbetalning

Kortbetalning accepteras av Visa, MasterCard och Maestro.
Ditt kort debiteras direkt i samband med köp

Faktura & delbetalning
I samarbete med Walley erbjuder vi faktura och delbetalning. Tjänsten är baserad på en engångskredit som möjliggör en enkel och säker betalning av dina köp genom faktura eller delbetalning. Mer information och fullständiga villkor om Walleys betalsätt hittar du här 

Fakturan har en förfallotid om 14 dagar. Efter genomfört köp skickas fakturan till din angivna e-postadress. Du kan i efterhand välja att betala hela beloppet med en gång eller ansöka om att dela upp betalningen i mindre delar genom att logga in på https://commerce.collector.se/Portal.

För att kunna använda tjänsten måste du vid köptillfället vara bosatt i Sverige och vara minst 18 år gammal. Betalsättet är endast tillgängligt för privatpersoner och som kreditgivare kontrollerar Walley att du har skött dina ekonomiska åtaganden och har en god betalhistorik.

En kreditprövning görs i samband med köptillfället vilket innebär att en kreditupplysning inhämtas. Kreditupplysningar som tas av Walley påverkar inte din kreditvärdighet och kan inte ses av andra som begär kreditupplysning om dig, t ex banker. Vid försenad eller utebliven betalning debiteras en förseningsavgift samt dröjsmålsränta.

För att se fullständiga villkor för Wally faktura- och delbetalningstjänst se länkarna nedan:

– Walleys allmänna kreditvillkor för faktura och delbetalning 

– Standardiserad Europeisk konsumentkreditinformation

Frågor kopplade till din faktura eller delbetalning
Walleys kundtjänst hjälper dig gärna i alla frågor som rör din faktura eller delbetalning. Kontakta Walley via e-post hello@walley.se eller via telefon på +46 010 161 01 00 måndag – fredag kl. 08:00-18:00, lör 10:00-16:00, sön 10:00-16:00.

Se också vanligt förekommande frågor och svar på https://www.walley.se/kundservice/.

Återbetalning vid faktura- eller delbetalningsköp
Du som har betalt din faktura eller delbetalning men ändå ångrat ditt köp har ett tillgodohavande hos Walley. Walley återbetalar den summa du har betalat efter att vi har fått uppgift om godkänd retur från handlaren. Återbetalningen sker till ditt konto varför du behöver meddela oss dina kontouppgifter tillsammans med fakturauppgifterna.


Sekretess, säkerhet & personuppgifter samt GDPR (Dataskyddsförordningen)
I samband med din beställning godkänner du att Erikas syskrin lagrar och använder dina uppgifter. Det gör vi för att kunna fullfölja våra åtaganden gentemot dig. Vi dokumenterar även all kommunikation som vi har med dig via e-post, detta för att tillhandahålla den service som du förväntar dig av oss. Erikas syskrin kommer inte att lämna ut dina personuppgifter till tredje part i annat fall än de som nämns nedan

Erikas syskrin har som e-handlare skyldighet att se till att dina uppgifter behandlas enligt följande
– Vi lagrar ditt namn, adress, e-post och mobilnummer vid beställning för att kunna leverera din beställda vara.
– Vi lämnar endast ut namn, adress, e-post och mobilnummer till tredje part för leverans av beställd vara med Postnord och till betaltjänsten Billmate  (om betalning med kort eller faktura har skett)

Du har rätt att när som helst raderas ur systemen (med vissa begränsningar, som bokföringslagen)
Dina uppgifter vid köp lagras i 7 år på grund av bokföringslagen

 

Cookies
En cookie är en textfil som skickas från en websida till din dator där den lagras antingen i minnet (session cookies) eller som en liten textfil (textbaserade cookies). Cookies används för att lagra t.ex. inloggningsinformation eller din kundvagn när du surfar runt på olika webplatser. Om din webbläsare är inställd på att inte acceptera cookies kommer du inte ha möjlighet att göra någon beställning på vår sida. Du kan lätt ändra detta under inställningar i din webbläsare. Observera att vi inte använder cookies för att spara personlig information om dig

Force Majeure
Force Majeure såsom krig, omfattande arbetskonflikt, blockad, eldsvåda, miljökatastrof, allvarlig smittspridning eller annan omfattning som part inte råder över och som förhindrar part att fullgöra sina skyldigheter och befriar part från detta. Sådan befrielse gäller under förutsättning att verksamheten inte heller kan bedrivas under dessa förhållanden. Motparten skall omedelbart underrättas om omständigheter som kan tillämpning denna bestämmelse

Ändring av avtalsvillkor
Efter att kund genomfört ett köp äger Säljföretaget inte rätt att ändra villkoren för aktuellt köp om inget annat är överenskommet

Klagomål
Har kund klagomål kan dessa framföras skriftligt via mail till info@erikassyskrin.se

Tvister & lagar
Svensk rätt skall tillämpas på samtliga köp enligt dessa avtalsvillkor. Tvist om köp enligt dessa avtalsvillkor skall exklusivt prövas av svensk allmän domstol